Motorové pily strach

Galerie Luxfer, Česká Skalice, 23. 5.–27. 7. 2014

Babiččino údolí. Identifikace skrze vnitřní limity. Strach v nás, strach v druhých. Sdílený v samotě. Děděný. Strach formuje zranitelného člověka. Strach potřebuje druhé. Vytváření kolektivní identity. Identita samotné historie. Obraz Barunka. Socha, brána, transparent. Maličká futra. Sousoší Gutfreunda. Barunka bez hlavy. Obraz Karel. Vztah staré a mladé ženy z filmu Babička pod dozorem muže s holí z přebalu knihy Karla. V Karle muž přejímá identitu ženy v obavě před mužským světem násilí. Jeho matka tu obavu formuluje. Obraz Futra. Futra na piedestalu. Zbožšťování místa původu, domu, rituálů přechodů, rodu, autorit předků. Rezavý plnovous, rezavý oheň. U futer stojí hůl. Video Svatý Kryštof. Příběh obra nesoucího nejtěžší dítě světa. Kryštofovi velké nohy. Hůl píše do vzduchu objektivní konstatování o kosmickém výzkumu před románskou freskou. „Zatím se ve vesmíru nikdo nenarodil ani nezemřel.“ Muži ve vesmíru. Hůl jako motorová pila. Autorita. Výchova. Útok jako ochrana. Video Svačinka. Mobiliář v polích. Hranice prostředí společně stvořeného obrazu světa.